lørdag 2. oktober 2010

Skolen

Mandag 13. september var min første skoledag på Crook County High School.
Alle utvekslingsstudentene møtte på the counselling office for å få timeplanene våre.
Jeg er på skolen fra 08:00 til 15:10 hver dag. Jeg har den samme timeplanen hver dag bortsett fra tirsdag, for da har vi connection classes, som blir det samme som k-time i Norge. Den er den samme på tirsdag og, men da har vi lunsj mellom 3. og 4. time, også er lunsjen kortere.
Etter mye bytting er dette timeplanen min:
1. Concert Choir
2. Music in Films
3. Government
4. Geometry A
Lunsj
5. English 104
6. Careers
7. Spanish 2

I Concert Choir synger vi, i Music in Films ser vi på filmer og analyserer musikken i dem, i Government lærer vi om the American Government, Geometry er Geometry, i English 104 leser vi historier, og snakker om dem etterpå, i Careers forbreder vi oss til å gå på college, og Spanish er Spanish.

Prineville

Natt til fredag 10. september dro vi fra hotellet i New York. Vi stod opp, pakket de siste tingene ned i kofferten, og møtte de andre som skulle med samme fly i resepsjonen. Vi tok bussen til flyplassen, og sjekket inn.
Alt gikk helt fint helt til vi hadde kommet gjennom sikkerhetskontrollen, og satt oss ned for å vente på flyet. Da ble Elaine Stov ropt opp. Hun hadde nemlig glemt bankkortet sitt i insjekkinga. Da måtte jeg gå helt tilbake og ut forbi sikkerhetskontrollen. Heldigvis ble søte Anna med meg, så jeg slapp å gjøre det alene :).
Vi mellomlandet i Salt Lake City før vi tok et bittelite flye videre til Redmond, Oregon.
På flyplassen ble vi møtt av familiene og områderepresentanten, som tok oss med for å spise. Etter vi hadde spist kjørte vi til skolen. Der var vi 6 trøtte utvekslingsstudenter fra Norge, Sverige og Danmark som kom rett til assembly. Der var det cheerleadere, dansere, konkurranser og alle freshmens, sophomores, juniors og seniors konkurrerte om å rope høyest.
På kvelden var det fotballkamp, og det var akkurat som det er på film!

fredag 24. september 2010

New York

Tirsdag 7. september forlot jeg Norge for å være i USA i 10 måneder.Jeg møtte de andre utvekslingsstudentene på Gardermoen kl. 07:30. Jeg sjekket inn sammen med en jente som heter Susann, og vi satt sammen hele flyturen til New York :)Flyturen var lang, men det gikk bra!Når vi kom til New York hentet vi bagasjen, og tok noen små "tog" til en buss, som tok oss til hotellet. Når vikom fram til hotellet spiste vi middag og fikk informasjon fra lederne. Var ganske sliten og trøtt etter reisa, så det ble tidlig kvelden! På onsdag spiste vi felles frokost på hotellet før vi tok buss inn til the city. Der plukket vi opp en guide som var med oss halve dagen.Etter at vi hadde kjørt rundt og sett på forskjellige ting, fikk vi gå rundt i grupper, og gjøre hva vi ville. Jeg gikk sammen med seks andre jenter, og vi var på Time Square, spiste på Hard Rock Cafe og shoppet.
På torsdag kjørte vi også buss inn til byen, og plukket opp guiden. Vi var først på Ground Zero, og så tok vi en ferje forbi frihetsgudinnen. Etter det fikk vi gå alene igjen. Jeg og to andre jenter tok subway opp til Rockefeller Center for å se New York fra toppen. Etterpå dro vi tilbake til Soho, og shoppet der til vi kjørte tilbake til hotellet.

fredag 3. september 2010

Velkomstfamilie

Da har jeg fått en velkomstfamilie i Prineville, Oregon, og der skal jeg bo til jeg får den ordentlige vertsfamilien. Velkomstfamilien består av Renee og Raymond, og deres tre barn Tucker, Caitlynn og Maxwell. De skal også være vertsfamilie for en svensk gutt, Leo, som skal bo der hele året.

På tirsdag drar jeg på soft landing camp i New York, og på fredag drar jeg videre til Prineville.

Prineville er en liten by med rundt 10. 000 innbyggere.

Jeg skal gå på Crook County High School.

fredag 20. august 2010

...

Nå er det 20. august, og jeg har enda ikke fått familie. Jeg vet ingenting om hvor jeg skal bo eller når jeg skal dra, og begynner virkelig å lure nå...
Jeg leser eller hører om utvekslingsstudenter som får familie og reiser hver dag, men ingen familie til meg. :(