fredag 24. september 2010

New York

Tirsdag 7. september forlot jeg Norge for å være i USA i 10 måneder.Jeg møtte de andre utvekslingsstudentene på Gardermoen kl. 07:30. Jeg sjekket inn sammen med en jente som heter Susann, og vi satt sammen hele flyturen til New York :)Flyturen var lang, men det gikk bra!Når vi kom til New York hentet vi bagasjen, og tok noen små "tog" til en buss, som tok oss til hotellet. Når vikom fram til hotellet spiste vi middag og fikk informasjon fra lederne. Var ganske sliten og trøtt etter reisa, så det ble tidlig kvelden! På onsdag spiste vi felles frokost på hotellet før vi tok buss inn til the city. Der plukket vi opp en guide som var med oss halve dagen.Etter at vi hadde kjørt rundt og sett på forskjellige ting, fikk vi gå rundt i grupper, og gjøre hva vi ville. Jeg gikk sammen med seks andre jenter, og vi var på Time Square, spiste på Hard Rock Cafe og shoppet.
På torsdag kjørte vi også buss inn til byen, og plukket opp guiden. Vi var først på Ground Zero, og så tok vi en ferje forbi frihetsgudinnen. Etter det fikk vi gå alene igjen. Jeg og to andre jenter tok subway opp til Rockefeller Center for å se New York fra toppen. Etterpå dro vi tilbake til Soho, og shoppet der til vi kjørte tilbake til hotellet.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar